OVER DE OPRICHTER

Ik ben Jelle Oomens, een 21 jarige jongeman afkomstig uit Beesd, een klein, knus Betuws dorpje.

Ik ben sociaal, leergierig, oprecht en positief ingesteld.


Achtergrond oprichter

Als puber was ik zelf op zoek naar hoe ik lekkerder in mijn vel kon zitten. Ik kreeg weinig energie van school en mijn omgeving. In deze zoektocht voelde ik me best eenzaam. Door uiteindelijk geholpen te zijn door psychologen, leerde ik mezelf goed kennen. Ik bloeide weer op en zag de toekomst weer positiever in.


Nadat ik een half jaar geleden erachter kwam dat ik de diagnose ADD heb,  werd het mij een stuk helderder waarom ik een tijd op de middelbare school minder lekker in mijn vel zat. Ik heb veel geleerd over mezelf van psychologen en ben daar dankbaar voor, maar ik ben er van overtuigd dat een psycholoog niet per se de weg hoeft te zijn naar persoonlijke ontwikkeling.


Hoe dan wel?
Ik wil in het onderwijs meer aandacht besteden aan de versterking van de mentale gezondheid van jongeren. Jongeren zijn in de bloei van hun persoonlijke ontwikkeling en ik help hen hierbij heel graag,


Waarom?
In gesprek gaan met elkaar over wie je bent als persoon, wat je nu wilt en in de toekomst, los van alle verwachtingen van de buitenwereld, is belangrijker dan je denkt!


Hoe wil je nadenken over wat je na de middelbare school gaat doen, als je niet weet waar je je energie vandaan haalt, waar je goed in bent en wat jij echt belangrijk vindt.

Vanuit die gedachte ben ik gaan nadenken over de inhoud van de workshops.



Jelle Oomens

Oprichter

FILOSOFIE

Doe bewust wat jou gelukkig maakt!

In de Bewust Gelukkig workshops gaan we individueel, in groepsverband en klassikaal op een interactieve, positieve en laagdrempelige manier aan de gang met de volgende thema's: waardes, kwaliteiten, passies, valkuilen, aannames en (bewuster) keuzes maken.


Bewust Gelukkig biedt verschillende workshops aan voor de leeftijdsgroep 11-16.

De regie bij de workshops ligt bij de leerling zelf! Het draait in deze workshops om eigenaar te worden van hun eigen identiteit en zelfontwikkeling met als doel om bewuster te worden van henzelf, nu en in de toekomst.


Waarom moet jij kiezen voor Bewust Gelukkig?


Als docent: Leerlingen op een andere manier leren kennen. Zij zullen actief aan de gang met hun eigen persoonlijke ontwikkeling, zodat ze ook op school bewust gelukkig kunnen zijn.


Als leerling: Meer te weten komen over jezelf en je klasgenoten, zodat je bewust kunt zorgen voor je eigen geluk en dat van anderen.


Als ouder: Je wilt als ouder dat je kind op school ook gelukkig kan zijn.  Actief aan de gang gaan met onderwerpen, zoals het kennen van je kwaliteiten en valkuilen, helpt hierbij.


Als directie: Opkomen voor het bespreekbaar maken van de mentale gezondheid van leerlingen. Dit is hard nodig en wordt erg gewaardeerd.